30 Eylül 1207'de Belh'te doğan Mevlana Celaleddin Rumi'nin hayat yolculuğu, babası Sultanü'l Ulema Bahaeddin Veled ile Belh'ten ayrılışı, Nişabur'da Feridüddin Attar ile karşılaşması ve hayatının dönüm noktası olan 1244 yılında Şems-i Tebrizi ile buluşması ve ayrılığının ardından söylediği şiirler anlatılmaktadır.
Mevlana'nın tüm insanlığa çağrısı olan Yedi Öğüt'ün incelendiği bu bölümde; cömertlik ve yardım etmede akar su gibi olmak, şefkat ve merhamette güneş gibi olmak, başkalarının kusurlarını örtmede gece gibi olmak, hiddet ve asabiyette ölü gibi olmak, tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi olmak, hoşgörüde deniz gibi olmak ve doğruluk ile samimiyette ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol ilkeleri detaylıca açıklanmaktadır.
Mevlana'nın Farsça kaleme aldığı ve ilahi aşkı merkeze koyduğu ölümsüz eserlerinin tanıtıldığı bu kayıt, 6 ciltten oluşan ve yaklaşık 26.000 beyit içeren Mesnevi, Mevlana'nın Şems-i Tebrizi adını kullandığı coşkun şiirleri içeren Divan-ı Kebir (Divan-ı Şems), dönemin ileri gelenlerine nasihat amacıyla yazdığı 147 mektubu içeren Mektubat, sohbetlerinin derlemesi olan Fihi Mafih (İçindeki İçindedir), ve yedi farklı mecliste yaptığı vaazlardan oluşan Mecalis-i Seb'a (Yediler Meclisi) gibi külliyatı kapsamaktadır.
Sınav başarısını artırmak ve kaygıyı azaltmak için öğrencilerin deneme sınavlarında kendilerine iyi gelen ve alıştıkları çözme yöntemlerine (kolay sorulardan başlama, zaman yönetimi) sadık kalmalarının ve kendi yollarını takip etmelerinin önemi açıklanmaktadır.
Bu bölüm, her dinlendiğinde göğsü kabartan İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlamakta ve milli marşımızın şairi Mehmet Akif Ersoy'un İstanbul'daki doğumu, ilk ve orta öğrenimi ile Ziraat ve Baytar Mektebi'ne kaydolması gibi erken dönem hayatına değinmektedir.
İstiklal Marşı'nın derin anlamının ele alındığı bu içerikte, bayrağın sonsuza dek dalgalanması gerektiği vurgulanarak, Türk milletinin bağımsızlığını kaybetmeye tahammülü olmayan kararlılığı ve çelik zırhlı duvarlara karşı iman dolu göğüsle meydan okuması açıklanmaktadır.
Podcast serisinin bu bölümünde, Mehmet Akif'in para ödülünü almamak şartıyla Milli Marş yarışmasına katılmayı kabul etmesi, şiiri Tacettin Dergahı'nda tamamlaması ve 12 Mart 1921'de Büyük Millet Meclisi tarafından milli marş olarak kabul edilişinin hikayesi anlatılmaktadır.
Mehmet Akif Ersoy'un külliyatının genel adı olan Safahat'ın yedi ayrı kitabının (Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakk'ın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Hatıralar, Asım, Gölgeler) tanıtıldığı bu bölümde, eserlerin dönemin sosyal sorunları, tarihi olayları ve İslam dünyasının sıkıntılarıyla dini ve milli meseleleri ele aldığı belirtilmektedir.
Mehmet Akif'in edebi kişiliğinin merkeze alındığı bu bölümde, şairin yaşadığı devri bütün derinliğiyle şiirlerine yansıtması, toplumsal sorunları konu edinmesi ve "Sözüm odun gibi olsun, hakikat olsun tek" düsturuyla samimiyeti esas alması işlenmektedir.
Bu içerikte, Safahat'ın 6. kitabı olan Asım'da yer alan, Çanakkale Muharebeleri'ndeki kahraman askerlerimizin eşsiz fedakarlığını ve imanını Bedr'in aslanları gibi yücelten "Çanakkale Şehitlerine" şiirinin mısraları dinlenmektedir.