Klarnet sanatçısı Nuri YILMAZ ile tahta nefesli enstrümanlar sınıfındaki klarnetin Shalumo enstrümanının geliştirilmesiyle ulaştığı günümüzdeki formu, Mızıkayı Hümayun döneminde Türk müziği serüvenine girişi ve geleneksel meşk yöntemiyle sağlanan eğitimi incelenmektedir.
Müzik öğretmeni Ertuğrul COŞKUN ile Antonio Stradivari ailesinin son şeklini verdiği keman çalgısının dört telli ve perdesiz yapısının icra zorlukları, yöresel mahiyetteki eser icraları ve enstrüman eğitimindeki disiplinli çalışma gerekliliği aktarılmaktadır.
Kültür ve Turizm Bakanlığı saz sanatçısı Deniz GÖKTAŞ ile mucidi Farabi olarak rivayet edilen kanun çalgısının dik yamuk şeklindeki yapısı, sesleri değiştirmek amacıyla çakılmış mandal düzeneği ve misina tellerle çalınma şekli ele alınmaktadır.